onsdag 6 april 2016

En bättre dag, men ändå sämre


Tredje dagen på min sjukskrivningsvecka.
En dag där jag känner att det har vänt.
Där jag nästan känt mig lite rastlös och sugen på jobbet igen.
Men ändå inte.
För även om tröttheten och deppigheten har vänt
så har jag åkt på en rejäl förkylning.
Idag har jag därför inte gjort så speciellt mycket
utom legat i soffan och tittat på några avsnitt av
Downton Abbey - älskar den serien!
Ja, och sen har jag bakat en tigerkaka.
En liten promenad när regnet slutat.
Men det blev bara en liten på knappt 3 km
för sen tröt orken.
Och deklarationen är inlämnad.
Det blev visst några saker jag gjort idag ändå.
Två dagar till hemma
sen kommer jag nog vara redo igen.
Det känns så.

Kram Helén

4 kommentarer:

  1. När man väl varvar ner brukar förkylningen hälsa på. Skönt att du annars mår bättre. Jag har inte fått min deklaration än. Undrar varför! De brukar ju komma tidigt.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Du ser. De var vad du behövde. Och du visste de. Smart av dig att lyssna på dig själv. Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att det går på rätt håll. Förkylningar är inte skoj. Hoppas den släpper snabbt. Ha en fin lugn dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Saknar dig här.... hoppas dessa dagar ger dig lite ro och kraft. .. o att förkylningen försvinner. KRAM till dig från Titit

    SvaraRadera