onsdag 24 augusti 2016

En svävande ballong

Igår kväll när jag åkte hem såg jag en luftballong som flög nära nära. Jag var tvungen att stanna bilen och fota lite. Så himla stora och mäktiga de är. Bara svävar fram tyst tyst. Den kan inte ha passerat mer än 20 meter ovanför mitt huvud för jag kunde lätt prata med dem i ballongen. Sen landade den vid sidan om vägen och bara föll ihop. Från att ha burit flera människor svävandes uppe i luften till att falla ihop och bara bli en hög med tyg. Coolt!

Sen är det ju min arbetsplats, Linköpings univeristet, som har sponsrat ballongen. Den har visserligen det gamla formspråket (bytte logga och grafisk profil förra året när vi fyllde 40 år), men ändå. På ballongen stod den gamla sloganen "Expanding reallity", det passade rätt bara på just en luftballong tycker jag.

Idag är det onsdag och mitt i veckan. Dagarna går så otroligt fort. I morgon är det dags för träningscampen igen. Det är vecka 2 av 4. Så himla kul och utmanande. Man pressar sig verkligen till det yttersta varje pass. Om jag inte förbättrat mig på fystesterna efter dessa fyra veckor då vet det tusan.

Nu blir det att samla tankarna för lite jobb igen.
Ha en fin onsdag!

Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Verkligen mäktigt!
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jättehäftigt! har sett en för många år sedan utanför vårt förra hus. Skulle vara kul att flyga... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. De är verkligen märkliga, mäktiga och häftiga! Jag flög ballong just en sensommarkväll för några år sedan, magiskt!

    SvaraRadera
  4. Visst är luftballonger häftiga. Kul att se den så nära. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera