fredag 26 augusti 2016

En träning som heter duga

Så här lycklig blir man efter ett hårt pass bootcamp i 30-gradig värme. Så här röd blir man också i fejset, ha ha. Ja, det var riktigt jobbit igår. Men Jennifer tog det lite lugnt med oss på grund av värmen och mycket vatten gick det åt. När vi sprang backintervallerna så fick man liksom inte i sig något syre. Jag vet inte om värmen tar allt syre från luften eller vad det är. 

Jag vet att en del undrar var vi gör på den här bootcampen. Det brukar börja med uppvärmning, lätt jogg 3 varv runt fotbollsplanen. Sen kör vi olika block där ett block tex kan bestå av höga knäjogg, squathopp och situps. Eller sprinterutfall, rygglyft med skulderbladsress och crossfit sit up. Eller squat (pulsa i bottenläge efter halva tiden), squat kick, fällkniv och spiderplank. Man kör varje övning i 60 sek och varje block 2-3 varv. Mellan varven sprintar man backintervaller allt mellan 3-8 ggr. Varje träningspass består sedan av 3 block. Phu! 

Jag tycker det här är jättekul och jag är så glad att jag hoppade på det här tåget. 4 veckor är precis lagom utmaning. Men jag skulle inte vilja hålla på så här jämt. Jag längtar in i gymmet där jag kan få lyfta tungt och inte träna så forcerat. Men jag kommer definitivt att ta med mig många av dessa övningar till framtidens löpträningar. Lägga in intervaller och avluta löppasset med ett par varv av något block, som för att liksom klämma ut det sista ur kroppen. För jag har verkligen lärt mig under dessa två veckor att jag orkar mer än jag tror. 

Idag är det fredag och äntligen snart helg. Vi tar nog en tur med båten ikväll för det ska bli uppåt 30 rader idag också. Härligt! Önskar er alla en härlig helg!

Kram Helén







7 kommentarer:

  1. Wow vad duktig du är, grymt jobbat, finns ingen bättre känsla än efter ett träningspass, önskar jag så småningom kan ta tag i min träning, saknar det verkligen. Lycka till med renoveringen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Oj, jag tror inte att jag skulle klara att träna i 30 graders värme! Vi kom (äntligen) igång med träningen förra veckan. Men nu har vi (förstås) blivit sjuka, suck...

    SvaraRadera
  3. Härligt att du har hittat din grej och din träningsform Helén. Det är en skön känsla att veta att man klarar så mycket mer än vad man trodde. :)

    Ha en fin fredag och en skön tur med båten ikväll!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Låter som en tuff träning. Men all träning är kul. Härligt att åka ut med båten. Här skiner solen hoppas den gör det på er också. Ha en fin dag. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Heja dig!! Idrott och hälsa borde jag bli bättre på!! Måste satsa på det NU!! Jag är så seeeg!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat och en fin söndag till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Vad skoj det låter :) Bra jobbat fina du <3

    SvaraRadera