fredag 14 oktober 2016

Ett första PT-pass


Idag startade jag dagen med ett PT-pass. Jag har bestämt att jag ska ta hjälp av en PT för att kunna springa en halvmara på ett mer hållbart sätt än vad jag gjorde i somras. Mitt mål då var att ta mig runt, vilket jag gjorde på en helt ok tid. Men jag hade så fruktansvärt ont i båda knäna och så vill jag inte att det ska bli nästa gång, sommaren 2017. Idag hade vi vårt första pass tillsammans, Jennifer och jag. Jennifer var en av de som höll i Outdoor training camp som jag deltog i under augusti och september. Jennifer är personlig tränare, löpcoach, yoga instruktör och mycket mer. Här känner jag att jag verkligen kan få hjälp med mina svagheter. Jag har problem med rörligheten och stabiliteten, det blev speciellt tydligt under morgonens pass. Jag har en hel del att jobba med, det kan jag lugnt säga. Men det ska bli kul OCH utmanande. Så för ett hållbart lopp i juni 2017 är det dags att börja nu. Nu kör vi!

Kram Helén

4 kommentarer:

  1. Hej där!
    Du ser verkligen vältränad ut :)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det låter kul, lycka till!

    SvaraRadera
  3. Va roligt med en PT. Proffs hjälp. Ska bli kul att få läsa om skillnaden mellan loppen nästa sommar. Kram

    SvaraRadera
  4. Va roligt med en PT. Proffs hjälp. Ska bli kul att få läsa om skillnaden mellan loppen nästa sommar. Kram

    SvaraRadera