tisdag 22 november 2016

En lunchpromenad och andra tankar

Egentligen var det inte varken så varmt eller soligt men det blev ändå en härlig promenad på lunchen. Jag tog en runda vid Tinnerbäcken med en pod i lurarna och bara laddade batterierna. Jag känner mig rätt sliten just nu, mycket tankar som bara snurrar runt runt och helst skulle jag bara vilja krypa ner under täcket och sova sova sova. Det har varit en hektisk period på jobbet, ganska mycket på fritiden, besked som låter sig dröjas och ett hem som gror igen. Städa kan man göra en annan dag, kanske någon av er tänker nu och visst är det så. Och så har det varit ett tag nu men någongång måste den där andra dagen komma och det är också stressande att känna att man inte är norgurlunda ikapp med saker. Till helgen är det i alla fall inget planerat så då får jag varva hushållssysslor med vila för att kunna känna ett lugn i att ha hunnit ikapp lite. På jobbet har en stor puckel passerat och även om det fortfarande finns mycket att göra så känner jag att jag har läget under kontroll igen. Nu är det bara kropp och knopp som måste landa lite. Jag hade en PT-timme igår. Där blev det extra tydligt att jag inte är på topp just nu. Musklerna strejkade, kroppen skakade och var spänd som en fiolsträng. I morgon har jag bokat en timmes massage och jag ska be att hon inte går på för hårt på mina problemområden utan inriktar sig på avslappning. Det behöver jag och det ska bli så skönt.
Kram Helén

7 kommentarer:

  1. Älskar tinnerbäcken! De är så vackert där. Måste nog åka och fota där snart.
    Bra att du tar hand om dig i all stress. Promenader och massage låter toppen. Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar tinnerbäcken! De är så vackert där. Måste nog åka och fota där snart.
    Bra att du tar hand om dig i all stress. Promenader och massage låter toppen. Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det en stressande period nu. Klokt av dig att vila och ta avslappnande massage. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Åh jag känner igen det du skriver, hela detta året har känts tufft på olika vis (även med positiva saker) men nu varvar vi ner och tar en sak i taget. Var rädd om dig!! Kram Suss

    SvaraRadera
  5. När man har dom där tuffa perioderna är det så viktigt att tänka på avslappning och avkoppling.
    Hoppas att massagen gjorde sitt. Och att din helg blir mjukare än mjukast.
    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Hoppas du kan varva ner nu och ha en fin advent! Solen skiner här! Det piggar upp!

    Fin första advent! KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du har en vilsam fin första adventshelg

    Kram Jenny

    SvaraRadera