onsdag 22 februari 2017

En tapet är på plats

Tänk att vi klarade det! Vi har tapetserat för första gången i vårt liv. Och det gick riktigt bra dessutom. Tyson har varit med och inspekterat varje våd och han känner sig också nöjd.
Jag tror dessutom att vi slog rekord i att bestämma oss för tapet också. Jag tror inte ens det tog 5 minuter i färgaffären innan vi gjort vårt val. Och riktigt bra blev det också.
Nu ska vi ju inte bo kvar, så det var inte lika viktigt att vi gillade den som att det var en ganska neutral tapet som många kan gilla men som ändå är lite mönstrad så den döljer de ojämnheter och vilnkar som inte gick att spackla bort. Men den här tapeten gillade vi verkligen och skulle helt klart kunna tänka oss själva. Nu är golvet på gång också. Igår när jag kom hem var det nästan färdiglagt. Så det rullar på. Lite lister och så räcket runt tappan också, sen så kommer det lite före- och efterbilder.

Nu längtar jag efter att det ska bli klart så att lugnet kan återgå hemma där sakerna står på sin plats och inte är utspridda i resten av huset. Och så längtar jag efter att vi ska kunna ägna vår tankeverksamhet till det nya boendet. Det är hög tid att rita på bygglovsansökan så kontakt med byggfirmor kan tas sen. Kul!

Kram Helén

7 kommentarer:

  1. Superfin tapet!
    Me visst är det roligare att göra till något man själv planerar att bo kvar i..
    Spännande tid ni går till mötes nu iaf :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tapeten blev jättefin. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Kanon tapet! Och va roligt att göra de själv. Jätte fint! Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Så fint! Ljust och vackert... kul!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Fint! Bra jobbat, jag har aldrig vågat mig på att tapetsera!

    Kram Jenny

    SvaraRadera